Як навчити дитину рахувати до 10

Дуже часто можна зустріти дітлахів, які у віці 4-5 років мають труднощі із рахунком предметів до 10. Вони пропускають цифри, міняють їх місцями. Коли ж варто знайомити малюків із світом цифр?

Психологи стверджують, у що у віці двох років діти вже здатні оволодіти навичками лічби та здійснювати порядковий рахунок у межах 10. У цей час серед малюків стають поширеними сюжетно-рольові ігри, під час яких можна проговорювати скільки бананів є у іграшковому магазині чи скільки тарілок потрібно поставити на стіл для іграшок. Діти сприймають не цифри, а саме об’єкти, з якими вони граються, озвучуючи їх кількість.

Отож, з чого починати? Спочатку рахунок ми вчимо з дитиною з понять «багато / мало». Найкращий матеріал для цього – ручки і пальчики. Всі дітки вивчають своє тіло і мамине обличчя. Ось ви гладите малюка по ручці, ось він підносить ручку до очей, чіпає носик, «яка маленька у тебе ручка, а скільки багато на ній пальчиків! Потім можна звернути увагу дитини, що є два очка, два вушка, перераховувати пальчики. Для цього зручно використовувати пальчикові ігри, дуже часто там зустрічається саме рахунок «Перший пальчик в ліс ходив…»

Завантажити пальчикові ігри можна ТУТ

Потім можна порівнювати різні предмети за кількістю: один носик, але два вушка.  Варто відзначити, що перш ніж малюк почне порівнювати предмети, він повинен чітко зрозуміти, що таке “однакові”. Шукайте разом з малюком однакові кубики і будуйте з них башточку, вибирайте однакові ґудзики з коробочки для рукоділля та викладайте з них візерунок, знаходьте однакові намистини в намисто, підбирайте пари шкарпеток після прання, сервіруйте ляльковий стіл однаковими тарілками. В іграх можна придумати безліч подібних ситуацій.

Майже кожна казка для малюка може стати математичною. Наприклад, казка «Рукавичка». Рахуємо скільки героїв у нас було, хто прийшов першим, хто другим. Казка «Три ведмеді» – у ній можна і героїв порахувати, і поговорити про поняття більший-менший. Взагалі, будь-яка книжка для малят з хорошими ілюстраціями послужить чудовим рахунковим тренажером. Рахувати можна все, що знайдеться на зображенні: дерева, грибочки, пташок, діток, листочки, зайчиків. А скільки ніжок у хлопчика? А у двох хлопчиків? А лапок у собачки? А у двох собачок? А скільки потрібно хлопчикові черевик? А собачці на чотири лапки? А двом песикам? А скільки ніжок у гриба, а у рибки (жодної), а у морської зірки, а у жука, павука, восьминога?

Одним із ефективних методів вивчення порядкової лічби є «День числа». Ви влаштовуєте тематичні дні присвячені окремим цифрам. Наприклад, понеділок  – перший день тижня у який ви починаєте знайомство із одиницею. Шукаємо все, чого є 1, кожного разу акцентуючи увагу дитини на предметах. Взяли одну іграшку, одягнули одну кофтинку, купили один банан тощо.

Підкріплюємо словесні дії предметними: малюємо, ліпимо, вирізаємо, клеїмо предмети в одній кількості. Лише тоді, коли дитина засвоїть рахунок в межах одиниці – переходимо далі. І так з кожною наступною цифрою.

Коли ви будете безліч разів у побутових ситуаціях проговорювати відповідну кількість предметів – дитині буде легше засвоїти порядкову лічбу. А згодом можна знайомити дитину із абстрактним поняттям самої цифри. Тут у нагоді стануть прописи, де у малюка будуть відпрацьовуватись і графомоторні навички, і розуміння цифр.

Завантажити прописи цифри та математичні завдання можна ТУТ

Нехай вивчення цифр для малечі та дорослих буде цікавим заняттям, а не примусовим заучуванням, тоді і навчання буде в радість і знання засвоюватимуться краще.

Успіхів!


Текст Олена Славінська ©
Фото Павло Ходаківський ©

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *