Корисні ігри та іграшки для дітей від 6-ти місяців

Шість місяців – дуже важливий етап у розвитку малечі. Батьки спостерігають, що дітлахи вже хочуть сидіти, активно лепечуть та досліджують навколишній світ. Вони тепер менше сплять і можуть протягом двох годин бути бадьорими та активними. У цей час і аж до 6 років важливо розвивати сенсорні відчуття, мовлення та відчуття сприймання порядку. Всі ці три компоненти ми задіюємо під час ігор з малюками. А для того, щоб використати на повну сензитивні, тобто сприятливі періоди для розвитку тих чи інших процесів, варто правильно обрати іграшки.

Пірамідка. Не зважаючи на свою простоту – це просто мега іграшка для дитини. Дуже часто ви можете спостерігати, що малюки просто перевертають, не бажаючи знімати кільця самостійно. Не заохочуйте такі дії. Покажіть як правильно потрібно знімати бублики. Дитина має навчитися докладати зусилля, аби зняти менший бублик потрібно менше сили, аби більший – більше. Під час знімання кілець проговорюйте їхній розмір, форму, колір. Колір називайте разом із формою, так як у дітей ще відсутнє абстрактне мислення, наприклад, «жовтий бублик, жовте кільце» тощо. Граючи з пірамідкою можна навчити дитину давати предмети, проговорюючи «Дай» та показуючи рукою. Якщо дитина віддала вам кільце обов’язково подякуйте.  Спочатку ви навчитеся тільки знімати бублики, а вже приблизно з 10 місяців можна буде вчитися їх ставити назад.

Якщо малечі не цікаві кільця з пірамідки можна їх замінити, наприклад, на мамині браслети, це може викликати інтерес та зацікавлення іграшкою.

Конструктор «Банчемс». Не дивуйтеся, що на коробці вказаний вік від 3-х років. Під наглядом дорослого ним можна грати із 6-ти місяців. Він чудово розвиває дрібну моторику, а також сенсорні відчуття. Об’єднайте всі частинки у одну велику кульку та запропонуйте малечі «зривати квіточки», під час цих дій проговорюйте їх кольори. Обов’язково давайте кульку як для правої, так і для лівої руки дитини аби розвивати обидві півкулі головного мозку. Якщо зараз малеча більше схильна брати предмети лівою рукою – це не означає, що вона обовязково буде лівшою, просто у такому віці розвиненішою є  права півкуля, відповідно більш робою є ліва рука. Шнурівки. Пропонуйте дитині поки що просто витягувати «голочку» чи стрічку, це добре формує пінцетний захват. Під час гри можна примовляти «Тягнемо, тягнемо». Не обов’язково купувати, їх можна зробити власноруч, наприклад, з пластикового контейнера, а точніше з кришки від нього. Часто буває, що сам контейнер зламався, а кришка залишилася або просто вже більше вам не потрібна. Давайте перетворимо її на іграшку!

У будь-якому, вподобаному вам, порядку проробляємо отвори діаметром близько 5 мм (гарячим шилом або дрилем). І звичайно, найпростіші – з картону. Також кухня багата шнурівками. На кухні – кришка від пароварки, шумовка, друшлак тощо.

Прищіпки. Останнім часом все більшою популярністю у дітей та їх батьків користуються ігри з прищіпками. Першою ігри з прищіпками для розвитку дитини запропонувала Марія Монтессорі. У наш час, коли промисловість випускає величезну кількість різноманітних прищіпок, різних за кольором, розміром і дизайном, їх все охочіше використовують для розвитку дитини, як вдома, так і в дитячих дошкільних установах.

У першу чергу, ігри з прищіпками сприяють розвитку дрібної моторики рук. Також, різнокольорові прищіпки допоможуть малюкові закріпити знання основних кольорів. За допомогою прищіпок можна з легкістю навчити малюка рахунку та іншим математичним уявленням. В іграх з прищіпками відмінно розвивається фантазія і творчість, а також увага, пам’ять, мовлення. Від 6-ти місяців ігри найпростіші: просто збирати їх, стягувати із подушки чи своєї шкарпетки, а, починаючи із 8-ми місяців – закидати у коробку.

Каштани та шишки. Якщо ви восени не полінувалися назбирати цього природного матеріалу, то можна з ними корисно гратися, перебираючи в ручках. Каштани різні за розміром та формою, дітлахи вчаться їх збирати та закидати у баночки. Спочатку це мають бути ємкості з великим отвором, згодом потрібно підбирати баночки так, щоб отвір поступово звужувався. А шишки можна ще й понюхати, тим самим розвиваючи нюхову сенсорну систему. До речі, можна поговорити про те, що шишки від ялини та сосни різні, відрізняються за розміром. У більш старшому віці можна запропонувати посортувати окремо шишки, окремо каштани, обов’язково проговорюючи що тримає малеча у ручці.

Макарони. Потрібно обирати крупні макарони різної форми. Діти будуть їх перебирати, викидати. У коробочку до них можна закинути інші фігурки та запропонувати юним дослідникам їх забрати. Під час цього обов’язково проговорюйте слова «На», «Дай», «Дякую».

Це далеко не всі предмети, які можуть слугувати іграшками, фантазуйте разом із малечею у що ще можна погратися, використовуйте нестандартні підходи до стандартних речей.


Фото та текст Олена Славінська ©

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *