«Хто я» на аватарці?

В психології є безліч проективних тестів, які стосуються, зокрема, аналізу зображень. Аватарки у соціальних мережах також є дуже репрезентативними і надаються до всебічного психологічного аналізу (не плутати із психоаналізом). Словом, ця стаття присвячена міркуванням з приводу того, як люди себе презентують на аватарках.

Щоб не розтягувати статтю до розмірів книги, одразу скоротимо перелік аватарок до тих, на яких зображені люди, відкидаючи усі можливі варіанти із неживих предметів та живих рослин, тварин, пейзажів тощо. Ці відкинені варіанти також багато можуть розповісти про людину, але це буде асоціативна проекція, тобто зашифроване зображення себе самого (самої). І кожен з варіантів матиме багато різних можливих значень. Адже картинки для того й вибираються аби не показувати своє власне обличчя, свідомо чи не свідомо тримаючи інтригу для оточуючих та психотерапевтів)). Хоча навіть серед таких бувають доволі таки промовисті…ну але мова зараз не про них.

Попереджаю, що писатиму з гумором, адже для серйозного аналізу все-таки слід вступати в контакт з носієм аватарки і перевіряти свої версії на практиці – саме так це «працює» у психологів.

Отже, ну-мо почне-мо! 🙂

  1. Обличчя на весь екран.

Ну тут варіантів обмаль. Власники такої ави є людьми комунікабельними і не цураються загальної уваги. Детальніший аналіз тут проводиться уже згідно з міміки, розташування обличчя, зачіски, погляду тощо.

  1. Частина обличчя.

а) очі, ніс, вухо тощо.

Частини обличчя на аватарці показуть нам, якому спосібу комунікації людина надає перевагу. Вухо – дослухається до чуток, ніс – не проти зацікавитися чужими справами, очі – «не повірю, поки не побачу» і таке інше. Окремо можна оцінити погляд. Він багато може розповісти про домінуючі емоції та звичний спосіб спілкуватися з іншими людьми.

б) зрізаний верх, низ, бік, половина обличчя.

Коли голова не вміщається повністю на аватарці, це цілком може свідчити про «знесений дах», якщо не вмістилася верхня частина, мрійливість або прихованість думок – якщо в кадрі відсутня якась із «боковин» обличчя. Низ обличчя не помістився на аватарку? – власник чи власниця не дуже впевнено почуваються у прямому та відвертому спілкуванні. Словом, відсутні частини можуть нам розповісти про відсутність конкретних соціальних навичок.

в) предмети, які затуляють обличчя.

Обличчя в окулярах або прикрите чашкою кави-чаю, квіточкою, книжечкою, котиком-собачкою, мишкою-ховрашком, акваріумом з рибками тощо; голова під шапками, кепками, хустками, віночками тощо. Цим атрибутом власник пишається, разом з цим атрибутом ідуть цілі томи ідеології, світогляду та вподобань. Ви прозрієте, щойно зачепите тему цього артефакту. Вам доведеться миритися з усім сказаним і покірно «під-угукувати» :).

Вцілому, це є те саме, що і підваріант б), але вже можемо зробити висновок про конкретніші вподобання, труднощі та способи заміщення одних способів комунікації іншими.

  1. Фігура на повний зріст.

а) еротичні пози.

Що є, те й показане)). Ноу коментс.

б) пози сидячи, лежачи, навприсядки тощо.

Фігура, показана не на повний зріс, є дуже діагностичною. Стандартне положення людини в просторі все-таки є вертикальним прямоходячим)). Тому виникає питання, чому людина презентує себе як сидячу, лежачу, навприсядки і так далі? Чи є це усвідомленим вибором звичного способу життя – прив’язаність до одного місця чи способу дії (сидячи), бажання побільше розслаблятися і взагалі не заморочуватися (лежачи) або бути «ближче до землі» аби було «не високо падати» і «не відсвічувати зайве»? Словом, що сталося із твоєю свободою самовираження, людино?

в) тло цікавіше за «фігуру».

Сюди належать всілякі «я і яхта», «я і мотоцикл», «я і тачка», «я й коняка», «я і вілла», «я і море» тощо.

Тут, переважно, до самої людини додається істотна частина антуражу. Саме на нього й припадає акцент і бажання звернути увагу глядача. Власне, тло на таких авках вказує нам, за рахунок чого автор (чи аффтар) почувається впевненіше. Ці варіанти частково належать до тих, які ми відкинули на початку – коли «Я» зашифроване в інших предметах. Різниця в тому, що в цих аватарках ми все-таки можемо бачити реального носія шифрограми.

г) неймовірні пози та кадри. Спиною, напівобертом, у стрибку, на бігу, в дорозі, в польоті.

Людині властиво рухатися і шукати схвалення та захоплення. Словом, шило в … ну, ви самі знаєте.

  1. Купа людей.

а) знайомі, друзі, одногрупники тощо.

Означає, що людина прагне соціалізації, і «разом ми – банда» 🙂

б) парочка, він і вона.

Любов, усі-пусі. «Не дай Боже, хтось не дізнається, що мене вже люблять, а, отже, і не втямить, що я являю собою неабияку цінність – от же ж, бачте? Поруч до мене інша людина прилипла. Є привід пишатися, заздріть, невдахи!». Лайт-варіант «разом ми – банда».

в) я й моє чадо.

Бути «бандою» з немовлям чи дитиною якось наче й не випадає…хоча… Якщо немає можливості оприлюднити варіанти а) і б), то «Увага! Саморобна банда!»

  1. Ракурс згори чи знизу.

Кут зору має значення. Оцінюється просто, як і в житті: якщо людина на аватарі дивиться на вас ніби знизу догори, то справляє враження більш вразливої, зменшеної, віддаленої. Тобто виходить такий собі варіант Кота зі «Шрека».  А ракурс на аватарі коли людина ніби зиркає на нас із висоти донизу – відповідно робить її погляд зверхнім і «нависаючим». Хоча у світлі інстаграму відомо, що перший ракурс для більшості людей є виграшним в плані «симпатичності», тому слід враховувати ці модні тенденції, проводячи психологічний аналіз – іноді «банан це просто банан» (с) З.Фройд.

Звісно, що всі можливі варіанти можна написати хіба у товстелезній книзі, або розгорненій комп’ютерній програмі.  Інструкції ж зі створення «ідеальних» зображень не існує, бо у кожного з нас своє сприйняття інших людей. Ну але щось нейтрально-позитивне все-таки на аватарку підібрати можна.


Якщо ви бажаєте отримати психологічну консультацію звертайтесь безпосередньо до Вікторії.
Skype: viktoriatalan
e-mail: viktoriatalanko@gmail.com
Профіль у ФБ: Вікторія Таланко
Канал Youtube: Viktoria Talanko


Текст та фото Вікторія Таланко ©

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *